Årets första Julbord

I går var vi på Julbord, årets första! Vi är ett gäng kompisar som turas om att ha det varje år och nu hade turen kommit tll familjen Ekeklint. Vi var inte mindre än 12 vuxna och 5 barn! Full rulle med andra ord.

Kvällen började med glögg (inget för mig) och pepparkakor och övergick sen till Julbordet. Väldigt gott men varför äter man alltid för mycket? Sen var det dags för julklappsleken och vi körde en väldigt rolig variant där alla hade med sig tre klappar var, en begagnad, en hemmagjord och en klapp för 100kr.

 I den första omgången så fick jag två klappar, en duk (har ingen bild) och en mjölkskummare. David kammade noll.

  I andra omgången så körde vi med julklapparna som kostade 100kr och där vann David det som jag hade köpt, en liten hink för maskindiskmedel med diskmedel i och jag vann tre jättefina kokböcker.

 I tredje och sista omgången vann jag en flaska hemmagjord glögg och David vann en tavelram och där i ska det sitta kort på alla barnen som var med i går. Det "Nya gänget" den kommer sen att hamna i Oscar´s rum.

 


---




Kommentarer
Postat av: Jasse

Vilken bra idé! Både julbordet och julklapparna! Det ska jag sno ;)

2009-12-09 @ 15:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0