Världens bästa Oscar!

Den 8:e November var dagen då han bestämde sig för att komma ut till oss. På självaste Farsdag och allt. Värkarna startade natten till SöndagenKl 01.45 och vi hade gått och lagt oss bara två timmar tidigare så det blev inte mycket sömn för mig. David fick sova vidare till 05.30, tänkte att det är bra om nån av oss får sova och just då fanns det inte nåt han kunde hjälpa mig med. Jag försökte äta lite, fick i mig lite fil och flingor sen tog jag en lång varm dusch och väckte sedan David och sa att nu är det på gång. Värkarna var ganska täta så vid 06.00 ringde jag förlossningen på Östra men fick svaret att det var fullt! Så det var bara att ringa till Mölndal och barnmorskan jag fick prata med tyckte att jag skulle ta två panodil och försöka sova men vi hade inga tabletter hemma. Klockan blev sju och David tyckte att vi skulle åka in men jag ville vänta lite till men mitt i en värk så får jag springa till toan för att spy och då bestämmer vi oss för att åka. Vi har kommit halvvägs in till Kungälv när jag kommer på att min plånbok ligger hemma! Så det det var bara att vända (man måste ha leg och papper på sin blodgrupp med sig) Det var ju Söndagmorgon och inte mycket trafik ute vilket var skönt, vid åtta är vi inne på förlossningen och får ett rum och jag får lägga mig ner för att ta CTG på magen och allt ser bara bra ut.

Jag hade som önskemål att få bada och jag får lägga mig i badkaret vilket var väldigt skönt. Värkarna blir värre och värre och lustgasen blir min bästa vän. Jag har härifrån ingen tidsuppfattning då lustgasen användes LITE för mycket vilket jag ångrar såhär i efterhand men allt flyter på. Vid 15.00 så går barnmorskan som vi har haft av sitt skift och in kommer två nya, helt underbara människor som vi är evigt tacksamma mot. Jag känner att det nu trycker på ordentligt men det är inte riktigt dags än, huvudet har inte riktigt kommit ner men när klockan närmar sig 17.00 så kan jag inte längre hålla emot och efter några krystningar så kommer världens bästa Oscar till oss. Kl 16.54, 3260g och 48cm lång. Världens finaste kille!!

Dagen innan Oscar bestämde sig för att komma till oss.


Lycklig som få, trött men lycklig!



---

Kommentarer
Postat av: Pucko

Jättefin Sandra! Jag skall ringa dig snart, usch vad jag e kass. Har varit lite mkt nu. Puss å kram och hälsa David och Oscar =)

2009-12-04 @ 19:02:48
Postat av: Evelina

åh grattis!!! vilken underbart fin berättelse, tack för att du delar med dig!

då fyller våra killar år i samma veva hihi =)



kram!

2009-12-04 @ 20:44:27
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Jenny

Mysigt! Vilken jättefin kille ni har gjort! ;-) Kram

2009-12-04 @ 20:56:29
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken söt kille! Jag har en liten tjej som är född på samma dag kl. 17.34 :)

2010-06-22 @ 10:39:35
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0