CHOKLAD!

Jag fullkomligt älskar choklad. Alla varianter-förutom dom med kakaohalt på 70% eller mer.
Köpte lite häromdagen men tyvärr inte till mig själv även om det slank ner en bit eller två=)

Detta är till goda tårtor som skall ätas på kalas nästa helg. Ena tårtan består av kladdkaksbotten med en mousse ovanpå med apelsin och chokladsmak. Den andra är också kladdkaksbotten med aftereightmousse ovanpå. Den senare varianten har jag aldrig testat så det ska bli spännande. Fördelen med att göra moussetårtor är att dom går att göra flera veckor i förväg, ha i frysen och bara plocka fram några timmar innan servering. Jag gjorde båda idag så några timmar innan vi ska iväg på kalaset så tar jag fram dom och dekorerar och sen är det klart. Perfekt om man har ont om tid!


Dark orange chokladen är 70% men funkar väldigt bra i tårtor.








Moussetårtor som jag gjorde när jag gick KY-utbildningen. Riktigt såhär fina går det inte att få när jag gör dom hemma men lika goda blir dom iaf=)

---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0