GÅRDAGENS MIDDAG

Igår gjorde jag tjockpannkaka till middag. Senast jag åt det så gick jag nog i mellan eller högstadiet så det var längesen! Gott blev det iaf, jag la i blåbär i smeten och hade det även till pannkakan. Det blev mycket mat så resterna kommer att ätas till lunch eller middag idag. Perfekt!




Oscar fick smaka och han älskade det såklart. Han älskar alla sorts bär så det slank ner lite blåbär.


Världens sötaste!

Lite mys till middagen tycker jag allt man ska ha ibland så det blev till att tända ljus även om det inte var så mörkt ute.


Recept på tjockpannkaka. Beräknad till ca 4personer.

4ägg
8dl mjölk
4dl mjöl
1 nypa salt
2-3dl blåbär

Vispa ihop äggen med 4dl mjölk. I med mjölet och vispa till en jämn smet. I med resten av mjölken och sist saltet. Häll i en långpanna som är penslad med lite smör. Strö över blåbären och in i ugnen i 225*C i 30-35min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0