2009 I BILDER

Alla bloggar jag läser har gjort en  sammanfattning av 2009-jag gör samma sak:

JANUARI
     
Jag och David åker till Irland, Dublin rättare sagt med två kompisar. Killarna har gjort detta som en överraskning till oss tjejer och vi har en härlig helg med whiskeyprovning, god mat och härlig musik.

FEBRUARI
     
Det grävs och sprängs på våran tomt för huset som komma skall. Anthon fyller 9 år och jag gör hans tårta.

MARS
   
Jag spelar Innebandy och vi vinner serien. Huset levereras och vi får reda på att jag är gravid!
Marcus och Tina får en son. Välkommen Noah!

APRIL
   
Bygget på huset fortsätter, David åker till sommarstugan och fiskar med kompisar och hittar resterna av en älg i vattnet. Våren är på väg och Anna och L-O fyller år.

MAJ
  
David´s pappa fyller 60 år och min lillebror fyller 15. Magen börjar puta lite.

JUNI
      
Vi går på ultraljud och får se våran lilla älskling, köper barnvagn senare samma dag. Åker till Orust och hälsar på Anna och Olle. Firar att Maria fyller 35 år och Maja 8 år.
Saga fyller år.

JULI
      
Vi väljer tapeter till huset och åker till sommarstugan för lite avkoppling. Golvet börjas läggas i huset.

AUGUSTI
     
Vi flyttar äntligen in i huset! Allting är inte färdigt, första bilden visar hur det ser ut bara dagarna innan flyttlasset går! Magen växer så det knakar och vi hittar en rolig svamp på en promenad. Daniel och Sarah får tillökning-en Mathilda föds!

SEPTEMBER
        
Vi får i ordning i hallen, grejar i hela huset. Jag gör lite roliga tårtor på jobbet och går på Mammaledighet den 18:e September. Mamma fyller år.

OKTOBER
       
Vi går lite kortare promenader, jag målar spjälsängen. Elin fyller år och jag gör hennes tårta. Tar det mest lugnt-höggravid som jag är.
Jag fyller även år och jag och mamma slår i hop kalasen och firar det hos oss.
Elias fyller år så det är kalas för honom.

NOVEMBER
       
Oscar föds! Vi är världens lyckligaste och lever som i en bubbla.
Firar att Oliver fyller år.

DECEMBER
      

Vi är på Julbord hos några vänner. Jag vinner bla denna fina ramen i Julklappsleken.
Firar Albins födelsedag.
Julen kommer och vi är hos David´s familj på förmiddagen och sen åker vi hem till min mamma för att fira där.
David fyller 30år så vi ställer till med fest på Nyårsafton-äter 3 rätters middag och firar in det nya året.

---

Ett händelserikt år med andra ord. Det bästa någonsin-vi flyttar in i huset men framförallt att Oscar kommer till oss. Världens bästa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0