DET VAR VÅRAT GRÖNSAKSLAND...

I morse när jag stog och gjorde välling till Oscar så tittade jag ut genom köksfönstret, samma procedur varje dag och inget roligt har jag sett. Tills idag! Där stog ett litet rådjurskid och åt ca 50 meter ifrån vårat hus. Gick därifrån och Oscar fick mat, jag gick för att skölja ur flaskan och tittar ut genom rutan och ser nu tre rådjur! Två kid och vad jag antar var mamman står och äter. Tar lite kort från köket men går sen ut för att ta lite bilder, blev sådär även om dom var nära. Måste ha ett bättre objektiv till kameran.
Dom traskade runt och brydde sig inte om att jag var hyffsat nära, dom gick in till grannens tomt och började äta och gick sen vidare. Så söta!



Antar att det är dessa tre söta sakerna som har ätit upp hela vårat grönsaksland...
Två sockerärtsskidor var allt vi fick, salladen är uppäten och delar av morötterna nertrampade. Tråkigt. Nästa år måste vi sätta nät över grönsakerna, fult men då kanske vi får äta något också=)


Dom var goa iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0